World
Marketing Summit 2018 Haliç Kongre Merkezi'nden rüzgar gibi geçti. Gidemeyenler
ve tekrar üzerinden geçmek isteyenler için notlarımı aktarmak istiyorum:
Kotler
Tam Bir Ahlakçı Olmuş: Pazarlamanın ilkelerini yazan P. Kotler tam
bir ahlakçı gibi davrandı. Vahşi kapitalizmi nasıl durdurabiliriz? Etik iş
anlayışını nasıl yaygınlaştırabiliriz üzerine uzun uzun konuştu üstad.
Moran
Cerf Geleceği Anlattı: Prof. Moran Cerf son dönemde nöro-pazarlama üzerine
yapılan deneyler ve gelişmeler üzerine enfes bir sunum yaptı. Artık koku
moleküllerinden nasıl satın alma noktaları oluşturduğumuzu anlattı ki, milyon
dolarla ölçülmeyecek bilgiler verdi.
Pazarlama noktasında çok gerideyiz:
Yapılan tüm sunumlar ve tartışmaların ortak noktası pazarlama noktasında çok
geride olduğumuzdu. Dünya nöro-pazarlama alanında gelişmelerle dolu iken bizim
hala müşteri odaklılıktan uzak olduğumuzu anlatan onlarca sunum izledik.
Şehir
pazarlamasında desteğe ihtiyacımız var: İstanbul üzerine yapılan 3 panel ve
seminerden yola çıkınca, İstanbul gibi dünya mirası bir şehrin nimetlerinden
nasıl yararlanmadığımızı gördük. Öyle ki, içerik olarak çok gerimizde kalan
şehirlerle karşılaştırıldığımızda turizm potansiyeli olarak % 28 in üzerine
çıkamadığımız bir konumda olduğumuzu üzülerek gördüm. Bu şehir potansiyel
olarak çok daha ciddi noktaları hedefliyor olmalıydı. Şimdilik pazarlama
zirvesinden bu kadar, geniş olarak ilerleyen günlerde yorumları yayınlayacağım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder