Pazarlama, Marka ve İstanbul


World Marketing Summit 2018 Haliç Kongre Merkezi'nden rüzgar gibi geçti. Gidemeyenler ve tekrar üzerinden geçmek isteyenler için notlarımı aktarmak istiyorum:
Kotler Tam Bir Ahlakçı Olmuş: Pazarlamanın ilkelerini yazan P. Kotler tam bir ahlakçı gibi davrandı. Vahşi kapitalizmi nasıl durdurabiliriz? Etik iş anlayışını nasıl yaygınlaştırabiliriz üzerine uzun uzun konuştu üstad.
Moran Cerf Geleceği Anlattı: Prof. Moran Cerf son dönemde nöro-pazarlama üzerine yapılan deneyler ve gelişmeler üzerine enfes bir sunum yaptı. Artık koku moleküllerinden nasıl satın alma noktaları oluşturduğumuzu anlattı ki, milyon dolarla ölçülmeyecek bilgiler verdi.
Pazarlama noktasında çok gerideyiz: Yapılan tüm sunumlar ve tartışmaların ortak noktası pazarlama noktasında çok geride olduğumuzdu. Dünya nöro-pazarlama alanında gelişmelerle dolu iken bizim hala müşteri odaklılıktan uzak olduğumuzu anlatan onlarca sunum izledik.
Şehir pazarlamasında desteğe ihtiyacımız var: İstanbul üzerine yapılan 3 panel ve seminerden yola çıkınca, İstanbul gibi dünya mirası bir şehrin nimetlerinden nasıl yararlanmadığımızı gördük. Öyle ki, içerik olarak çok gerimizde kalan şehirlerle karşılaştırıldığımızda turizm potansiyeli olarak % 28 in üzerine çıkamadığımız bir konumda olduğumuzu üzülerek gördüm. Bu şehir potansiyel olarak çok daha ciddi noktaları hedefliyor olmalıydı. Şimdilik pazarlama zirvesinden bu kadar, geniş olarak ilerleyen günlerde yorumları yayınlayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder