Fiziki mağaza
sahiplerinin, kazançlarını arttırabilmeleri ve sektörde var olmaya devam
edebilmeleri için bazı kıstaslara dikkat etmesi gerekir. Böylelikle siz de
dönemin satış yöntemi ve trendlerine ve fırsatlara
ayak uydurarak pazar yeri entegrasyonu sağlayabilirsiniz.
İçinde bulunduğumuz
dönemde ticaret yapmak isteyen insanlar, bir fiziki mağaza kurma zaruriyeti
olmadan sanal mağazalar üzerinden e-ticaret yapabilir. Bu noktada, bir internet
sitesi kurmak ve Kobisi gibi işinin ehli bir e-ticaret sistemi kullanmak,
sitenizde ürünlerinizi kolaylıkla sergilemenize olanak sağlamaktadır.
Ancak kurulum
aşamasında, gerek sisteminizin oturmamış olması gerekse de marka
bilinirliğinizi sağlayamamanız sebebiyle, hedef kitlenize ulaşmanız zor
olacaktır. Bu da satış yapmanızı engelleyen faktörlerin başında gelir. Hedef
kitlenize ulaşmak ve satışlarınızı arttırabilmeniz için reklam ve SEO
çalışmaları yapabilirsiniz ancak bu çalışmalar kurulum aşamasındaki bir girişim
için oldukça maliyetli olacaktır. Bir diğer çözüm önerisi ise hali hazırda
hedef müşteri potansiyeli olan pazar yeri olarak adlandırılan mecralarla
sitenizin entegrasyonunu sağlamaktır.
Online Pazaryerleri
alıcılar ile satıcıları online ortamda biraraya getiren platformlardır. Bu
platformlar da satıcılar ürünlerinin sergilemesini ve tasarım mücevher
ve her tür satışını
sağlarken alıcılar da ilgilendikleri ürünleri inceleme,karşılaştırma ve
isterlerse satınalabilirler.
Pazaryerleri yukarda
bahsettiğimiz faaliyetlerinden dolayı genelde alıcıdan değil satıcıdan gelir
elde ederler. Pazaryerlerinin gelirlerinin bir kısmını şunlar oluşturur :
Satılan ürün tutarına
göre komisyon
Ürün adetlerine göre
listeleme ücreti
Aylık yada yıllık
mağaza bedeli
Satıcıların ürünlerine
reklam vermeleri
Online Pazaryeri’nin
Avantajları
Ürün Satışı yapanlar
için pazaryerleri’nin avantajları
Pazaryerleri 24 saat
açık bir mağaza hizmeti verirler.
İnternetten satışa
başlamak için kolay bir yoldur.
Satıcının sadece
mağazasına gelen müşteriye değil daha geniş bir pazara ürünlerini sunmasını
sağlar.
Pazarlama giderleri
konusunda diğer kanallara göre daha ekonomiktir.
Pazaryerlerinde ürün
satan firmalar kendi e-ticaret sitelerini kurma konusunda tecrübe kazanırlar.
Marka bilinirliğini
artırır.
Koruma politikalarına
sahip olduklarından dolayı satıcının ve alıcının zarar görmesini engeller.
Pararyerleri belli bir
güvene sahip olduklarından dolayı ürün satınalmak isteyenlere güven verir.
Ürünü satınalmış olan
kimselerin yapmış olduğu yorumlar satılmak için sergilenmiş olan ürünün
satışını kolaylaştırır.
Kargolarla yaptıkları
merkezi anlaşmalardan dolayı lojistik konusunda fiyat avantajı sunarlar.
Müşteriler için
pazaryerleri’nin avantajları
Pazaryerleri 24 saat
açık oldukları için, günün her saati alışveriş imkanı sağlarlar.
Müşteri sadece tek bir
mağaza yerine bir çok mağazanın ürünlerini tek bir çatı altında görür.
Büyük organizasyonlar
olduklarından dolayı bir çok karta çok taksitli ödeme imkanı sunarlar.
Pazaryerleri belli bir
güvene sahip olduklarından dolayı iade ve değiştirme konusunda müşteriye güven
verirler.
Ürünü daha önce
alanların yorumlarını okuyup satınalmayı düşünülen ürün ve satıcı hakkında daha
geniş bilgi sahibi olunmasına olanak sağlarlar.
Kargo konusunda
satıcıya avantaj sağladıkları için müşteri ürünü daha ucuza temin etme şansı
bulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder