Firmalar
hem kendilerini hem de ürettikleri malı tüketici kitleye tanıtarak firma adını
yükseltmeye çalışmaktadırlar. Bunu gerçekleştirirken de pazarlama araçları olan
reklam
ve tanıtım
hizmetlerinden yararlanmak her firma için gerekli bir hale gelmektedir. Bu
yüzden ilk öncelikle reklam ve tanıtım hakkında tanımlamalar sonrasında da ne
işe yaradıkları konusunda bilgi vermek firmaların kendilerini ve faaliyetlerini
devam ettirmeleri açısından faydalı olacaktır.
Reklam Nedir?
Reklam, ilgili firmanın sunduğu
ürünler ve hizmetlerle alakalı tüketici bireyler üzerinde öncelikle bir algı
oluşturarak sonrasında tüketici bireyleri bu ürün ve hizmetlere yönlendirerek
satın almalarını sağlayan ve bu ikna sürecini de çeşitli kitle iletişim
araçları üzerinden gerçekleştirme faaliyetinde bulunmasıdır.
Yani reklamlar belirli bir ücret
karşılığında firmaların ürün ve hizmetlerini tüketici bireylere kitle iletişim
araçları üzerinden tanıtma işlevini görmektedir. Bu reklamlar gazete, dergi,
internet, televizyon gibi iletişim araçlarında karşımıza çıkmaktadır.
Reklamlar Ne İşe Yarar?
Reklam öncelikle tüketici bireyleri
ilgili mal ve hizmetler konusunda doğru ve güvenilir bilgiler vermelidir.
İlgili ürünün nereden satın alınabileceği, fiyatı, kullanımı konusunda tüketici
bireyleri reklamlar yönlendirmektedir. Ayrıca reklamlar tüketici bireyin
isteklerinin belirlenmesinde de rol oynayabilmektedir. Böylelikle firmanın
pazarlamasında bütçeler belirleyerek yeni politikalar geliştirmesine yardımcı
olmaktadır. Bu politikalarla beraber yatırım faaliyetleri de doğru yönlenmiş
olmaktadır. Tüm bunların sonucu olarak ilgili firmanın piyasadaki diğer
firmalara göre hem payı hem de oluşturduğu markanın değeri artış
göstermektedir.
Tanıtım Nedir?
Tanıtım, ilgili firmanın ürettiği ürün
ve hizmetlerini, üretilen ürün ve hizmetlerin özellikleri ve kullanımları,
firmanın kurumsal açıdan kimliği, üretimde kullandığı teknolojiyi, üretimin
nasıl gerçekleştiği gibi konuları tüketici bireylere anlatarak, ilgili firma
konusunda tüketicinin zihninde belli imajlar oluşturmaktadır. Bu imaj sayesinde
tüketici bireyler bu firmaya ve bu firmanın ürettiği ürün ve hizmetlere
yönelmeye başlayarak satın alma duygusu oluşmaktadır. Hatta kimi zaman bu
tanıtımlar öylesine iyi derecede yapılır ki tüketici bireyler bu ürün ve
hizmetleri benimseyerek hayatlarının bir parçası haline getirebilmektedir.
Burada önemli olan nokta, firma ve
firmanın ürettiği ürün ile hizmetlerin tanıtımı yapılırken tüketici bireylerin
isteklerine ve beğenilerine uygun bir faaliyet gerçekleştirilmelidir. Özellikle
bu tanıtımlarda çokça görselliğe, kamu tarafından bilinen ve sevilen ünlü
kişilere, tüketiciyle samimi ilişkiler kurabilecek davranış ve söylemlere yer
vermek, tüketici birey üzerinde oldukça etkili olacaktır.
Tüm bunlara bakıldığı zaman tanıtım,
sürekli olarak kendini tüketici bireylerin arzularına göre yenilenmeye açık
tutmalıdır. Yaratıcılığa önem vermelidir. Daima yeni fikirler üreterek tüketici
bireylerin karşısına çıkmaya hazır olmalıdır.
Tanıtım Ne İşe Yarar?
Tanıtım, tüketici bireylere ilgili
firma ve firmanın ürettiği ürün ve hizmetler hakkında çoğunlukla iyi
yönlerinden bahsetmektedir. Tüketici bireyler ise bu tanıtımlardan etkilendiği
zaman kendilerine yeni ihtiyaçlar doğurabilme eğilimi içerisine
girebilmektedir. Böylelikle piyasadaki rekabette ilgili firma öne geçmesini
sağlayarak daha çok satış yapmasına olanak sağlamaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder