Firmalar İçin Reklam Ve Tanıtım

            Firmalar hem kendilerini hem de ürettikleri malı tüketici kitleye tanıtarak firma adını yükseltmeye çalışmaktadırlar. Bunu gerçekleştirirken de pazarlama araçları olan reklam ve tanıtım hizmetlerinden yararlanmak her firma için gerekli bir hale gelmektedir. Bu yüzden ilk öncelikle reklam ve tanıtım hakkında tanımlamalar sonrasında da ne işe yaradıkları konusunda bilgi vermek firmaların kendilerini ve faaliyetlerini devam ettirmeleri açısından faydalı olacaktır.
  Reklam Nedir?
            Reklam, ilgili firmanın sunduğu ürünler ve hizmetlerle alakalı tüketici bireyler üzerinde öncelikle bir algı oluşturarak sonrasında tüketici bireyleri bu ürün ve hizmetlere yönlendirerek satın almalarını sağlayan ve bu ikna sürecini de çeşitli kitle iletişim araçları üzerinden gerçekleştirme faaliyetinde bulunmasıdır.
            Yani reklamlar belirli bir ücret karşılığında firmaların ürün ve hizmetlerini tüketici bireylere kitle iletişim araçları üzerinden tanıtma işlevini görmektedir. Bu reklamlar gazete, dergi, internet, televizyon gibi iletişim araçlarında karşımıza çıkmaktadır.
  Reklamlar Ne İşe Yarar?
            Reklam öncelikle tüketici bireyleri ilgili mal ve hizmetler konusunda doğru ve güvenilir bilgiler vermelidir. İlgili ürünün nereden satın alınabileceği, fiyatı, kullanımı konusunda tüketici bireyleri reklamlar yönlendirmektedir. Ayrıca reklamlar tüketici bireyin isteklerinin belirlenmesinde de rol oynayabilmektedir. Böylelikle firmanın pazarlamasında bütçeler belirleyerek yeni politikalar geliştirmesine yardımcı olmaktadır. Bu politikalarla beraber yatırım faaliyetleri de doğru yönlenmiş olmaktadır. Tüm bunların sonucu olarak ilgili firmanın piyasadaki diğer firmalara göre hem payı hem de oluşturduğu markanın değeri artış göstermektedir.
  Tanıtım Nedir?
            Tanıtım, ilgili firmanın ürettiği ürün ve hizmetlerini, üretilen ürün ve hizmetlerin özellikleri ve kullanımları, firmanın kurumsal açıdan kimliği, üretimde kullandığı teknolojiyi, üretimin nasıl gerçekleştiği gibi konuları tüketici bireylere anlatarak, ilgili firma konusunda tüketicinin zihninde belli imajlar oluşturmaktadır. Bu imaj sayesinde tüketici bireyler bu firmaya ve bu firmanın ürettiği ürün ve hizmetlere yönelmeye başlayarak satın alma duygusu oluşmaktadır. Hatta kimi zaman bu tanıtımlar öylesine iyi derecede yapılır ki tüketici bireyler bu ürün ve hizmetleri benimseyerek hayatlarının bir parçası haline getirebilmektedir.
            Burada önemli olan nokta, firma ve firmanın ürettiği ürün ile hizmetlerin tanıtımı yapılırken tüketici bireylerin isteklerine ve beğenilerine uygun bir faaliyet gerçekleştirilmelidir. Özellikle bu tanıtımlarda çokça görselliğe, kamu tarafından bilinen ve sevilen ünlü kişilere, tüketiciyle samimi ilişkiler kurabilecek davranış ve söylemlere yer vermek, tüketici birey üzerinde oldukça etkili olacaktır.

            Tüm bunlara bakıldığı zaman tanıtım, sürekli olarak kendini tüketici bireylerin arzularına göre yenilenmeye açık tutmalıdır. Yaratıcılığa önem vermelidir. Daima yeni fikirler üreterek tüketici bireylerin karşısına çıkmaya hazır olmalıdır.
  Tanıtım Ne İşe Yarar?

            Tanıtım, tüketici bireylere ilgili firma ve firmanın ürettiği ürün ve hizmetler hakkında çoğunlukla iyi yönlerinden bahsetmektedir. Tüketici bireyler ise bu tanıtımlardan etkilendiği zaman kendilerine yeni ihtiyaçlar doğurabilme eğilimi içerisine girebilmektedir. Böylelikle piyasadaki rekabette ilgili firma öne geçmesini sağlayarak daha çok satış yapmasına olanak sağlamaktadır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder